Scroll to top

Stiri Recente

Concurentul cu numarul 28, aflat pentru a opta oara in celebrul...

   Ajuns la editia 40, Raliul Dakar 2018 din America de Sud a inceput...

Cele mai importante 5 tehnologii pe care trebuie sa le ai pe ATV-ul tau

Cele mai importante 5 tehnologii pe care trebuie sa le ai pe ATV-ul tau

Daca planuiesti sa-ti cumperi, in viitorul apropiat, un ATV, trebuie sa stii ca nu toate sunt chiar la fel. Din acest articol poti afla ce tehnologii ar trebui sa detina vehiculul pentru a fi mai manevrabil si mai fiabil, iar experienta ta de condus sa fie una de exceptie de fiecare data.

Servodirectia electrica (EPS)

Compania care a introdus servodirectia electrica pe ATV-uri a fost Yamaha, pe modelul Grizzly 700 EPS din 2007. Acest tip de servodirectie se orienteaza dupa viteza vehiculului, implicarea riderului si rezistenta la manevrare pentru a oferi gradul potrivit de asistenta in timpul condusului. In 2016, orice producator ar trebui sa-si inzestreze ATV-urile cu aceasta tehnologie, care reduce oboseala pentru rider si reactioneaza la obstacolele ce apar pe neprevazute, imbunatatind, in ultima instanta, siguranta.

Transmisia variabila continua (CVT)

Desi multi apreciaza modul clasic de a schimba vitezele, vehiculele cu CVT sunt mai simplu de manevrat si pot face fata la mult mai multa putere imprimata. CVT este un tip de transmisie automata care poate suporta un numar nelimitat de rapoarte de transmisie, spre deosebire de transmisia mecanica, unde numarul rapoartelor este finit.

Motorul in doi timpi cu supapa

Motoarele in doi timpi clasice sunt destul de ineficiente, atat in ceea ce priveste consumul, cat si emisiile de carbon. Aici se dovedeste utilitatea supapei. Supapa deschide portul de evacuare intr-o masura mai mare sau mai mica, motoarele in doi timpi fiind, astfel, mai usor de manevrat; de asemenea, se reduc emisiile si consumul de carburant.

Injectia electronica (EFI)

Daca ati avut vreodata probleme cu carburatorul, va dati seama cu exactitate ca injectia electronica e mana cereasca. Luand in considerare temperatura, altitudinea si alte conditii atmosferice care afecteaza combustia, acest sistem foloseste benzina in modul cel mai eficient posibil, ceea ce se traduce prin pornire mai rapida de pe loc si performante superioare la orice altitudine.

Suspensia spate independenta (IRS)

IRS a fost pusa la punct de Polaris, la mijlocul anilor '90, si folosita pe binecunoscutul model Sportsman 500. Azi, orice ATV cu tractiune integrala are suspensie spate independenta, cursa fiind mai confortabila si garda la sol, sporita. Aceasta tehnologie creste greutatea ATV-ului, dar si-a dovedit din plin fiabilitatea si se intretine extrem de usor.